Uppdraget

Kedjan Jeansbolaget startade 2016 och förser idag sina kunder med kläder av högsta kvalitet på 32 orter runtom i Sverige. 2021 valde Jeansbolaget att ta steget från osynlig till synlig. Vårt uppdrag var att ta fram en strategi för att stärka deras lokala närvaro på sökmotorer.

Jeansbolaget-2

Vad gjorde vi?

Vi tog tillsammans med ”Walle” fram en anpassad strategi med fokus på Lokal SEO. Vi fokuserade på att öka Jeansbolagets varumärkeskännedom och stå ut från sina konkurrenter – att lättare bli hittad samt synas oftare och högre upp i sökresultaten.

Detta resulterade i mer trafik till både hemsidan och butikerna, vi har attraherat fler kunder – med ökade intäkter som resultat.

Utgår jag från mig själv så googlar jag allting - söker jag efter en tjänst eller köpa någonting så googlar jag alltid på t.ex klädbutik och Luleå eller liknande. Målet var att hamna högt, Vi har 6 butiker som vi jobbat med i respektive stad. Det är ett bra gäng som löst allting på ett smidigt sätt, där jag varit så lite involverad som möjligt (som jag gillar det).

Bli en del av ez

Vi söker ständigt efter nya stjärnor till vårt team

Du förtjänar det bästa

Låt oss hjälpa dig!